Ostatní

Kolik stojí nový e-shop?

Mnozí lidé dnes internet vidí jako platformu, pomocí níž se dá velice snadno zbohatnout. Ano, na internetu lze sice v krátké době oslovit obrovskou masu potenciálních kupců, ale rozhodně to není zadarmo. Šanci na úspěch má pouze kvalitní a atraktivní obchod, kde budou lidé rádi utrácet své těžce vydělané peníze. Kolik asi řádově stojí vytvoření internetového obchodu a od čeho se cena odvíjí?

Jaký zvolit systém?

První zásadní oblastí, která nepochybně ovlivňuje cenu nového e-shopu, je podnikový systém. Ten bude páteří webu, neboť se stará o tvorbu objednávek a správu prodávaného zboží. Systém vytvořený na míru vás klidně může stát i několik set tisíc korun, avšak open-source řešení můžete mít zcela zdarma. Musíte si ovšem uvědomit, že vytvoření obchodu není jediným výdajem. Počítat byste měli i s provozními náklady na jeho zabezpečení a další aktualizace systému.

Cena v závislosti na vašich potřebách

Cena vytvoření e-shopu se bude odvíjet i od vašich potřeb a požadavků. Eshop cena se totiž značně liší u pronájmu a u vlastního vytvoření. Zatímco u některých poskytovatelů si můžete internetový obchod zřídit za pár desítek korun, při tvorbě velkého e-shopu s mnoha nadstandardními funkcemi se snadno dostanete na hranici sto tisíc korun českých. Dobře si proto rozmyslete, co od svého obchodu požadujete.

Marketing je základ úspěchu!

Nikdy neplatilo, že bez dobrého marketingu se stane váš obchod úspěšný. I eshop na míru potřebuje určitou míru propagace, která vás také bude něco stát. Investice do reklamy nebo PPC vás rozhodně neminou, tedy pokud to s provozem eshopu myslíte vážně. Měsíčně doporučujeme počítat s částkou kolem 15 tisíc korun, avšak vložené prostředky by se vám měly vrátit právě prostřednictvím tržeb. U PPC navíc platíte za reklamu až v okamžiku, kdy zákazník klikne.

Náklady na vznik e-shopu se značně liší. Dá se vytvořit za několik stovek, ale také za stovky tisíc korun. Nikdy však nezapomínejte na reklamu, protože jinak váš obchod skončí v propadlišti internetu.